Κατηγορίες
Uncategorized

Άρθρο συνεργάτη

https://www.archaiologia.gr/wp-content/uploads/2011/06/3-17.pdf

Κατηγορίες
Uncategorized

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατηγορίες
Ειδική Αγωγή

Δραστηριότητες για ενίσχυση της Αδρής Κινητικότητας

Η Αδρή κινητικότητα περιλαμβάνει  όλες εκείνες τις  κινήσεις ξεκινούν τα βρέφη  από την ηλικία των δύο μηνών όπως   να γυρίζουν από μπρούμυτα ανάσκελα, το σήκωμα του κεφαλιού, να στηρίζονται στα χέρια και να σηκώνουν το σώμα. Στη συνέχεια το μπουσούλημα, το περπάτημα, το τρέξιμο, το σκαρφάλωμα.  Τον αδρό συντονισμό τα παιδιά τον αναπτύσσουν μέσα από το παιχνίδι και στην ηλικία των 6 περίπου ετών είναι σε θέση να κάνουν στοχευμένες κινήσεις που απαιτούν ακρίβεια, όπως  πέταγμα και πιάσιμο της μπάλας, σκαρφάλωμα, πηδήματα.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε ενδιαφέρουσες ιδέες για την ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας.

logs.sch.gr/dimeidkor/εκπαιδευτικα-προγραμματα/ο-ρόλος-των-εργοθεραπευτών/παιχνιδια/δραστηριοτητεσ-αδρησ-κινητικοτητασ/

Κατηγορίες
Ειδική Αγωγή

ΔΕΠΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

1. Βρεφική-προσχολική ηλικία

Τα πρωταρχικά σημάδια της ΔΕΠΥ μπορεί να γίνουν εμφανή από τη βρεφική ηλικία και να θορυβήσουν τους γονείς. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του βρέφους που παραπέμπουν ευθέως στην πιθανότητα ύπαρξης ΔΕΠΥ. Παρόλα αυτά, έρευνες έχουν δείξει ότι το 60% των παιδιών που διαγνώστηκαν στην παιδική ηλικία με ΔΕΠΥ ήταν υπερβολικά ανήσυχα ως μωρά και χαρακτηρίζονταν ως δύσκολα βρέφη. Ως βρέφη παρουσίαζαν δυσκολίες στις διατροφικές τους συνήθειες, δυσκολία στη μετάβαση από το γάλα στη στερεά τροφή και ασταθές ωράριο ύπνου, έντονο κλάμα χωρίς προφανή λόγο και αυξημένα επίπεδα κινητικής δραστηριότητας. Επιπρόσθετα, άργησαν να μιλήσουν και άργησαν να αποκτήσουν έλεγχο των σφιγκτήρων.

Τα πρώτα σημάδια τη διαταραχής εμφανίζονται από την νηπιακή ηλικία. Ειδικότερα, τα παιδιά αυτή της ηλικίας συχνά εμφανίζουν δυσκολίες στον συντονισμό των κινήσεών τους και αδεξιότητα. Εξαιτίας της παρορμητικότητάς τους έχουν περισσότερα ατυχήματα από άλλα παιδιά και χρειάζονται μεγαλύτερη επίβλεψη. Συνήθως αθετούν τους κανόνες που θέτουν οι γονείς ή οι νηπιαγωγοί. Εμφανίζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου, όπως δυσκολίες στην άρθρωση και στη δομή του προφορικού λόγου.

2. Σχολική ηλικία

Η ΔΕΠΥ γίνεται πιο εμφανής στη σχολική ηλικία, όπου οι απαιτήσεις στο σχολείο αυξάνονται, το ίδιο και ο χρόνος που το παιδί πρέπει να μείνει συγκεντρωμένο και ακίνητο στην καρέκλα του. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ σε αυτή την ηλικία παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες (ανάγνωση, μαθηματικά, ορθογραφία), είναι ασυνεπή στις υποχρεώσεις τους λόγω έλλειψης κινήτρων και παρορμητικής συμπεριφοράς. Επίσης, βιώνουν συνεχείς εμπειρίες αποτυχίας στο σχολείο, παρουσιάζουν χαμηλό αυτοέλεγχο και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Τέλος, δεν είναι αποδεκτά στις παρέες των συνομηλίκων τους λόγω κακής χρήσης των κοινωνικών δεξιοτήτων και επιθετικότητας.

3. Εφηβεία

Στην εφηβεία συνήθως η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα υποχωρεί και παραμένει η διάσπαση προσοχής. Τα βασικά χαρακτηριστικά των εφήβων με ΔΕΠΥ είναι η αίσθηση μόνιμης ανησυχίας, η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η κατάθλιψη, η σχολική αποτυχία (συχνά εγκατάλειψη σχολείου), έντονα ακαδημαϊκά προβλήματα, εμπλοκή σε καβγάδες, παραβατικότητα, τα οποία είναι πιο εμφανή στο σχολείο.

Συμβουλές προς γονείς

Οι γονείς των παιδιών που έχουν ΔΕΠΥ συνήθως δυσκολεύονται να αποδεχθούν τη διάγνωση γιατί θεωρούν ότι το παιδί τους δεν είναι φυσιολογικό. Απενοχοποιήστε τον εαυτό σας και το παιδί σας, δεν ευθύνεστε για την ύπαρξη της ΔΕΠΥ. Πολύ βοηθητικό για τα παιδιά με ΔΕΠΥ είναι να έχουν οργανωμένο πρόγραμμα με ξεκάθαρους κανόνες και ρουτίνες, που το παιδί τα γνωρίζει εκ των προτέρων. Κάντε τις ασχολίες του ενδιαφέρουσες και κάντε συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια μια δύσκολης δραστηριότητας. Εστιάστε στην επιθυμητή συμπεριφορά και επιβραβεύστε την καλή συμπεριφορά. Να είστε ακριβείς σε αυτό που ζητάτε και οι απαιτήσεις σας να είναι προσαρμοσμένες στις ικανότητες του παιδιού. Ασκήσεις υπευθυνότητας και οργάνωσης πρέπει να αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των παιδιών (λίστα με ψώνια στο σούπερ μάρκετ, επιλογή από το προηγούμενο βράδυ των ρούχων, προετοιμασία τσάντας με βάση το πρόγραμμά του). Βοηθήστε το παιδί να κοινωνικοποιηθεί και να κάνει φίλους, είναι σημαντικοί. Και το πιο σημαντικό, αγαπήστε και αποδεχτείτε το παιδί σας με ΔΕΠΥ.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να καλέσετε στην «Eυρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111» ώστε να συζητήσετε με ψυχολόγο όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας

Πηγή: Το Χαμόγελο του Παιδιού – Εκστρατεία «Πριν χτυπήσει το κουδούνι»

Κατηγορίες
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ

Ενθύμια γενεθλίων

πηγή Pinterest

Κατηγορίες
Θεματικές Ενότητες

Τα συναισθήματα στη νηπιακή ηλικία

Τα συναισθήματά μας ορισμένες φορές γίνονται ανεξέλενχτα σε μας τους ενήλικους, πόσο μάλλον στα παιδιά. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους καθώς και τα συναισθήματα των άλλων. Να μάθουν να βρίσκουν τρόπους να τα ελέγχουν(ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου βρίσκονται νοητικά στο στάδιο του εγωκεντρισμού, δεν εύκολο δηλαδή για εκείνα να έρθουν στη θέση του άλλου και να τον καταλάβουν. Νομίζουν ότι όλος ο κόσμος επικεντρώνεται γύρω από αυτά), να μάθουν να χρησιμοποιούν τα συναισθήματά τους στις αλληλεπιδράσεις τους, με τρόπο που θα τα βοηθάει να πετυχαίνουν τους στόχους τους και να διατηρούν τις φιλίες τους, δηλαδή να μάθουν ποια συναισθήματα είναι σημαντικά σε κάθε περίσταση, να μάθουν πως να τα εκφράζουν, ούτε υπερβολικά ούτε μέτρια.
Η συναισθηματική αγωγή έχει ενταχθεί στο νηπιαγωγείο και παίζει σπουδαίο ρόλο στην επίτευξη αυτών των στόχων.

πηγή http://kindergartenideas-sofia.blogspot.com/2016/02/2015-2016.html

Κάποιό πρωί μας περιμίμενε στην παρεούλα ένα καινούριο βιβλίο!!! ” Σε ποιον ταιριάζει το χαμόγελο;” ήταν ο τίτλος του βιβλίου. Έτσι, λοιπόν, ξεκινάμε τη θεματική μας ενότητα!!!

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το πως νιώθουμε εμείς! Οι παρακάτω εικόνες μπορούν να μας βοηθήσουν να περιγράψουμε το συναίσθημά μας καθέ φορά που το επιθυμούμε!

Τα παρακάτω βιντεάκια μας βοήθησαν να κατανοήσουμε .. πως νιώθουμε κάποιες φορές κι δεν είμαστε οι μόνοι…

Ο τροχός των συναισθημάτων, μας βοηθά να αντιληφθούμε πως νιώθουν τα παιδιά, που δυσκολευόνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Η χρήση του ενδείκνυται σε παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και άσπεργκερ αλλά και σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που παρουσιάζουν κάποιες στιγμές δυσκολία στην αντίληψη και έκφραση των συναισθημάτων τους!